fredag den 14. januar 2011

Australien

Jeg elsker Australien. Virkelig meget. Jeg har familie og venner 'down under', har været der 2 gange af længere varighed og hvis jeg skulle bosætte mig et andet sted end DK, så skulle det være der!

Derfor er det for mig vildt underligt at se alle de billeder i tv om oversvømmelse. Det føltes lige som i går, jeg selv gik rundt i Rockhampton og på tv kan jeg se de gader, jeg selv har trasket op og ned af, være omdannet til en flod! Lige udenfor byen ligger en smuk og fredfyldt kirkegård, hvor jeg har siddet i skyggen af et stort træ og slappet af. Nu er det en stor sø. Og jeg tænker, hvordan vil det ikke se ud, når vandet forsvinder?

Mit hjerte bløder for Australien og australierne. Det er en hård omgang, denne her. Selv om alle ved, at det er et barsk klima de bor i, helt deromme på den anden side af jordkloden. Håber nu de alligevel kommer godt ud på den anden side...

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Dit indlæg kommer i Urban på tirsdag. Tak for bidraget!

    God weekend,
    VH Sofie/Urban

    SvarSlet
  2. Sådan har jeg det også! Selv om mine venner bor i Melbourne, så har jeg flere gange været i Queensland, og fatter slet ikke de billeder, der glider over skærmen. Oversvømmelse er ikke lige det, man oftest forbinder Australien med :-/

    Håber dine venner og familie er OK.

    SvarSlet
  3. Familien bor i Cairns, så de går fri. Venner bor i Sydney og en lille by syd for Brisbane. De er meget 'vant til' oversvømmelser - har et af de der huse på pæle... Men alligevel sørgeligt for alle de andre, det er gået ud over denne gang...

    SvarSlet
  4. [...] Tirsdag d. 18. januar sanjep.urbanblog.dk, brownien.urbanblog.dk, fantasia.urbanblog.dk, bb2605.urbanblog.dk [...]

    SvarSlet

Giv mig dine tanker...