mandag den 30. januar 2012

Drømmen om NYC

Har du den? Drømmen om at komme til New York City? Eller gense byen?

Jeg har aldrig været i USA og har været lidt uforstående overfor det store 'buzz' her i efteråret i omgangskredsen og arbejdet, om at tage til NY. Jeg går ikke med en lille drøm i maven om at komme 'over dammen til det store æble'.

Jeg kender indtil flere der har været derovre, og kommet tilbage svært begejstret. Nogle endda flere gange. Det virker bare så... uoverskueligt. Lang flyrejse og skift (som jeg ellers ikke ville have noget imod, hvis destinationen var Sydney). Mange (forvirrende?) gader. Trafik og mennesker i alt for store mængder (jeg er ellers ikke storby-forskrækket).

Hvordan finder man f.eks. de gode steder at shoppe? Eller spise godt og billigt? Hvordan finder man i det hele taget rundt?

Nå, men det bliver heller ikke dette år jeg kommer til NY. Har nemlig lige bestilt en tur til London (baby) - og selv om det nok nærmer sig mit 10-gangs besøg, så er jeg vild med London. Hvis jeg en dag skal til New York, skal det være med samme begejstring og glæde helt nede i maven.

Måske jeg tager fejl om NY - jeg har trods alt ikke været i en storby, jeg ikke kunne lide. Og listen tæller da både Prag, Paris, Rom, Oslo, København, Edinburgh (tæller den egentlig?), London (of course), Sydney, Melbourne, Singapore og Vancouver (og sikkert flere, som jeg ikke kan komme i tanke om lige nu). Så I kan sagtens nå at få mig til at sætte NY på rejselisten :-)

2 kommentarer:

  1. Du har ikke gået glip af noget ved aldrig at ha´ været i New York. Seriously!!!

    Har selv været der tre gange og har fået nok af den by. Det eneste man kan blive imponeret over New York city er dens awesomeness. Intet andet. Det er en metropol, ja. Den er unik, ja. Man kan shoppe og æde som en sindssyg, ja. Man kan møde en masse fede og spændende mennesker, ja. Sindssyge rige og sindssyge fattige mennesker. Og hvad ellers. Intet andet. New York er overfladisk, falsk, materialistisk, selvhævdende, ærke-amerikansk, selv-fede, og hvad ved jeg. Har selv boet i over fire år i USA og er bare så træt af deres evindelige selvtilstrækkelighed og mangel på livsanskuelser for andre verdensdele end dem selv.

    Tag du trygt til London. London er en langt federe by en New York.

    SvarSlet
  2. #Gromit: Tak for dit input. Glæder mig også som sindsyg til at (gen)se London.

    SvarSlet

Giv mig dine tanker...