tirsdag den 26. juni 2012

Mønsterbryder

Nogle gange læser man en bog, der gør virkelig stort og varigt indtryk på én.

Sådan en bog er Lisbeth Zornig Andersens "Vrede er mit mellemnavn"

vrede

 

Jeg læste hele bogen på én dag. Jeg har desuden set dokumentaren "Min barndom i helvede" som blev sendt på DR1 i maj måned.

Det er en virkelig hårrejsende bog, men også en god historie om at det er muligt at bryde med det sociale mønster.

Men for pokker, hvor er det hårdt at læse om alle de grusomheder :-( Det burde ingen børn blive udsat for.

Læs mere om historien bag her:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/05/10/152522.htm

2 kommentarer:

  1. Jeg har bogen, men har ikke turde åbne den. Min søster har punket mig for at udsendelsen SKAL ses. Men jeg får ondt i hele kroppen af bare at tænke på både bog og udsendelse. Og jeg ved godt, at vi ikke skal eller må lukke øjnene, men for filan hvor er det uudholdeligt barskt.

    SvarSlet
  2. Udsendelsen er klart værre end bogen synes jeg. For man ser alle hendes følelser og hvor svært det er at takle for hende. Men tror det er vigtigt at se. Håber du får mod på det...

    SvarSlet

Giv mig dine tanker...