tirsdag den 16. april 2013

Ti-finger taknemmelighed

I går var jeg på kursus i Mindfulness. Kan stadig næsten ikke lade være med at små-fnise, når jeg siger det. For det lyder sådan lidt hen af 'hmmmm' og meditation med benene over kors.

Det var nu et godt kursus. Bl.a. fordi det også handlede om, hvordan man kan bruge mindfulness til konflikthåndtering og som forebyggelse til stress.

Så altså - ud over at skulle lave åndedrætsøvelser (hver dag) i 14 dage, så er lektierne også at: bryde en vane, gøre noget jeg har været glad for - som jeg ikke har gjort længe og være særlig opmærksom på tilbagevendende situationer.

OG - så skal jeg hver dag skrive en taknemmelighedsliste med 10 punkter ("fordi 10 er mange og det kan være svært, men det er en del af øvelsen"! blev der sagt).

Så derfor - mandag d. 15. april:
  1. Jeg kunne sove længe, fordi jeg skulle møde senere pga. kursus
  2. Jeg fik morgenmad på kursus, godt fordi jeg ikke havde nået at spise hjemmefra
  3. Det var nogle utrolig søde kvinder, jeg var på kursus med. Jeg følte mig tryg
  4. Det var lunt i vejret da jeg skulle hjem
  5. Jeg løb en tur - endda hurtigere end sidste løb
  6. Jeg fik ordnet et hængeparti og skrevet til 2 af mine kollegaer, som pt. er sygemeldte
  7. Jeg fik nem aftensmad - rester der bare skulle varmes i microovnen
  8. Jeg fik hentet en gratis app til øvelser i mindfulness
  9. Jeg nåede at lave en åndedrætsøvelser
  10. Jeg fik lavet madplan for fredag og 1 uge frem

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Giv mig dine tanker...