onsdag den 5. februar 2014

Indrømmer det gerne...

Der er ting om mig, som jeg ikke fortæller som det første, når jeg møder nye mennesker. 

Hovedsageligt fordi det ikke er 'comme il faut' eller socialt acceptabelt. Ender altid med at skulle forklare/forsvare holdningen. Og det kan være en anelse trættende. 

Det er bla. ting som:

  • Jeg elsker McDonalds mad. Ja, jeg ved godt, det er usundt. Og jeg bliver oppustet efter det. Og maden ikke er bedste kvalitet. Men jeg elsker det alligevel. 
  • Det er ikke smukt at føde. Det er temmelig ulækkert med alle de kropsvæsker og det gør også sindssyg ondt. Der er ikke noget naturlig skønt over det! Det er bare nødvendigt. (Og nej, jeg har ikke brug for at se mig selv i et spejl dernede, efter jeg er blevet syet. Uanset hvor mange gange I siger, at det er naturligt)
  • Jeg tror på Gud. Ja, jeg er kristen og står ved det. Jeg går jævnligt i kirke. Ikke hver søndag, men nok en del mere end gennemsnittet. Og ja, pt. er jeg også valgt ind i Menighedsrådet i Brøndbyvester. 
  • Jeg er ikke til 'all inklusive' rejser. Jeg forstår godt, hvorfor andre vælger det. Det er bare ikke noget for mig. Jeg vil hellere ud omkring forskellige steder og smage på den lokale mad og opleve landets kultur.
  • Mit arbejde er en stor del af mig. Ja, jeg kan rent faktisk godt lide mit arbejde! Også selv om det er kommunalt og du (fejlagtigt) tror, at jeg derfor ingenting laver. 

Så nu ved I det. Og jeg behøver ikke forklare mig, hvis vi mødes ;-)





Denne illustrerer fint mit punkt 2. 
Har lånt denne hos Maren - sig til hvis den skal fjernes. 


8 kommentarer:

  1. Jeg kan godt lide dig alligevel.

    SvarSlet
  2. Jeg bryder ikke vildt meget om McDonald's mad og jeg er ikke kommunalt ansat, men ellers kunne punkterne også beskrive mig.
    - og nånej, jeg er heller en del af Brøndbyvester menighedsråd. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. @GravidGrahvad - heldigvis er jeg ret rummelig ;-) men det er nogle gange super irriterende at blive sat i en eller anden bås, bare fordi man ikke lige er 100% spelt eller som alle andre....

      Slet
  3. Haha, jeg kender det godt - ytrede for nyligt: "Og så bagefter byen så tog vi ned og købte burgere "seks cheeseburgere og chilicheesetops" duer sgu bare" - det er åbenbart ikke charmende at dele..

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. @Anne - uhm, cheesburgere ;-) det skal der sgu være plads til!

      Slet
  4. Dejligt du deler! Og vi har allerede været omkring mange emner så mon ikke vi en dag også runder nogle af de her :) ikke fordi der skal forsvares men bare af interesse - og så er vi nok ret ens. Og hey havde du valgt nogle af de punkter første gang vi mødtes ville du stadig være i den bås jeg kalder: skæppe skøn :) Bettina

    SvarSlet

Giv mig dine tanker...