søndag den 7. september 2014

Suppe søndag igen

I dag var endnu en suppe søndag. Med hjemmelavet yum-yum suppe. Som er en variant af thai-nudel-suppe. Og som kan laves i flere forskellige varianter. Brug de grøntsager du synes om. Jeg har f.eks før tilsat peberfrugt også. 

Opskriften jeg bruger, er inspireret af en opskrift fra Sif Orellana og så freestyler jeg den efter smag og lyst. 

Her er hvordan jeg lavede den til aften: 
(4 personer)
Olie
Karrypasta
Revet hvidløg
Revet ingefær
400 G hakket kylling
2 L hønsebouillon 
1 citrongræs
Sambal Olek
2 dl strimlet hvidkål
200 G champignon i skiver
Lidt strimlet porrer
Tomat i både
Fiskesauce
Sukker
Citronsaft
Tigerrejer
Nudler

Ingredienser uden mængde angivelse er der, hvor jeg putter i efter smag og lyst. I dag var der en del nudler og rejer. Dvs meget fyld. Citron, sukker og sauce bruges til at smage til. Sammen med peber. 

Varm olie i en gryde. Svits ingefær, hvidløg og 1 tsk. karrypasta i et øjeblik. Tilsæt kylling. Steg ca 5 min. Tilsæt de andre ingredienser undtagen rejer og nudler. Bring i kog. Kog ca 5 min. Smag til. Kom nudler i suppen. Kog til de er færdige. Kom rejer i suppen. Kog til de er færdige. 

Det var det! Vi fik ikke noget tilbehør, men får chilipasta ved siden af, til at røre i, så de voksne kan skrue lidt op for det stærke. 




Den færdige suppe. Det er mums nu vejret er blevet koldere

4 kommentarer:

  1. Endnu en fantastisk suppe. Den er straks noteret til næste uges madplan. Tak for inspirationen :-).

    SvarSlet
  2. @Cille - håber den smager :-) man kan forberede en del aftenen før, så det hele bare smækkes i gryden...

    SvarSlet
  3. Ah chilipasta, det kan være, at det er det vi skal prøve i stedet for chiliflager som "voksentilsætning" (ja altså ikke voksne i suppen vel ;-) ). chiliflagerne gir ligesom ikke helt nok til at tilfredsstille gemalen her i huset nemlig.

    SvarSlet
    Svar
    1. @Rikke - chilipasta er godt til alt! ;-) vi bruger det meget herhjemme. Helt den fra Chuchum.

      Slet

Giv mig dine tanker...