mandag den 26. januar 2015

Dage med dårlig samvittighed og en god stime

Jeg kæmper lidt med dårlig samvittighed over ikke at få gjort alting (altså de ting, som jeg forventer af mig selv). Det er både de praktiske ting - på arbejdet og hjemme, men også det mentale, med at sætte farten lidt ned...

Der er ikke nogen vidunderløsning på tingene. Det ved jeg. Dog ved jeg også, at jeg burde gøre mere ud af mindfulness og leve i nuet. Jeg har jo også sat det som ønske for 2015! Det kan bare være svært at huske i hverdagen. 

Men... Jeg har arbejdet lidt med mig selv (ih, det lyder fint) og det kursus, jeg var på i torsdags, understøttede det meget godt. 

Jeg skal lære at blive mere på egen banehalvdel og jeg skal blive bedre til at slippe det, som dræner mig. Jeg har i forvejen arbejdet en del med ikke at stresse for meget og det har faktisk hjulpet i forhold til hyppigheden af hovedpineanfald - tankevækkende! 

Så nu er der 'bare' tilbage at fortsætte den gode stime og trække vejret i bund. Lettere sagt end gjort, men det skal lykkes - eller i det mindste gøres et godt forsøg.








2 kommentarer:

  1. lyder som en god stime og fedt med den aftagende hovedpine - tingene har det jo med at hænge sammen. Kram til dig herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. @Dorte - ja lidt vildt med hovedpinen. Kram

      Slet

Giv mig dine tanker...